Tona en bakgrund!

2011-10-06 / 16:39:11 Photoshop tips
Tjosan, hoppsan! ♥
har tyvärr inte haft så roliga inlägg här på bloggen under den senaste tiden, jag var lite "off-track" ett tag bara. Men nu är jag tillbaka!
Hoppas att ni alla haft en fin dag och att ni kommer att ha nytta av det andra Photoshop-tipset här på bloggen!
Vill du lära dig något speciellt i Photoshop? Tveka inte att skicka iväg en kommentar så får jag se vad jag kan göra åt saken. :) 

Dagens tips handlar om att tona en bakgrund, detta är väldigt simpelt, men ändå något som ger en cool effekt.


Gör såhär:
1. Öppna ett dokument med den storleken du vill ha.
2. Välj sedan "Gradient Tool/Tonings verktyget":
3. Gå upp i menyn i vänstra hörnet och välj vilken färg du vill ha. (Den första rutan som är rödmarkerad, den visar vilken färg du har i din färgpalett:
ss

dd
4: Vill du ha en färg som inte finns förvald i menyn, kan du använda dig av färgpaletten. Välj då två färger en i varje ruta och välj den första rutan, då kommer dessa två färger tonas:
dd → dd → ss
5. Håll sedan inne och dra med musen över bilden och voilá så har du en toning.
6. Om du vill att din toning ska se ut på ett annat sätt kan du ändra det i menyn som er ut såhär:
dd
7. Testa dig gärna runt lite, välj olika sorters toningar, dra olika mycket och så vidare!
8. När du känner dig nöjd, är du KLAR!

ni får ha det så fint så länge, kramar! ♥

Kommentarer
Från: piipiiissen :P

har tyvärr int PHOTOSHOP men du verkar vara bra på att förklara ;P

2011-10-06 / 16:50:38
Från: iiiden med 3 i

sv: tack haha :D

i helgen ska ja träffa vännre osv! du då?:D

2011-10-06 / 17:38:24
@ - http://iiiden.blogg.se/
Från: Jennie ♥

sv: i helgen blir det inget speciellt. eller jo, imon ska vi på middag hos min farbror för han fyllt år och ikväll blir de fredagsmys med en barndomsvän, men annars inget :) själv då?

trevlig helg!

2011-10-07 / 11:40:59
@ - http://jennsiii.blogg.se/
Från: iiiden med 3 i

sv: åh du får berätta om filmen var bra !

ja har inte sett den :(

2011-10-09 / 12:39:48
@ - http://iiiden.blogg.se/


• Jag gör inte bloggdesigner till andra.
• Jag har gjort min design själv i Photoshop CS5 och med css-koder.
• Jag svarar mer än gärna på blogg/design och Photoshop frågor, kommentera eller mejla bara!
• Jag gör länkbyten och bloglovin's byten, säg bara till!
• Jag svarar på kommentarerna om det är något du undrar, skriv bara din bloggadress.
• Reklam för tävlingar, hemsidor med mera är välkommet!
• Tänk på den gyllene reglen: så som du behandlar andra, så behandlar de dig!
• Undrar du något? Mejla hit.
• Följ mig gärna via bloglovin' genom att klicka här.


Tryck in ditt fina namn:
Lite lat? Jag kan komma ihåg dig. :)

Kladda in din e-post: (våran hemlis)

Knattra in din blogg/hemsida:

Knattra in vad du har på hjärtat:

Tack så mycket! :)
Trackback