Kachasei, del 1. ♥

2011-10-03 / 08:25:33 Berättelser
Helloo!
Nu kan du få ta del av en historia jag skrivit på svenskan, i genren fantasy. Tänkte kanske att det vore roligt med lite berättelser här också.
Enjoy it!
:)

Prolog ~

Mamma stod över mig och lekte med en leksak framför mina ögon. Jag skattade och mina små knubbiga ben rörde sig framåt och jag sträckte mina armar för att få tag i leksaken.

- Åh, Victoria! Nu är det dags att sova lilla gullunge, sa mamma med sina ljusa stämma som jag så väl kände igen.

Aooww, grymtade jag.

Mamma bar upp mig och la mig i spjälsängen och jag skrattade när hennes hår kittlade mig i ansiktet. Hon pussade mig god natt och lämnade rummet. Jag slöt sakta ögonen och jag somnade. Jag drömde, drömde om en plats. Plasten var grönskande fin och lycklig. Träden var så vackra att det till och med hade slått ut blommor på dem. En bit bort från mig var det en damm, det glittrade i vattnet från solens sken. Marken var gräsbetäckt med fina blommor som höll på att slå ut. Jag såg också en buske, en buske som hade röda och vita rosor på sig. Jag gick fram till den för att plocka en ros, men innan dess såg jag mig omkring igen. Det gröna gräset, de gröna träden, de blommande blommorna och den glittrande dammen. Jag plockade en röd ros och en vit ros. Just då vaknade jag.



Vinden svepte i mitt hår när jag sprang genom skogen. Jag hade bråkat med mamma och sprungit ut för att bara komma bort från allt och för att få vara ifred. Jag började sakta att sakta ner farten när några gigantiska buskar, som var växta som en port, (antagligen bara av en slump), tornade upp sig. Jag flämtade till och tog ett steg bakåt. När jag tittade lite närmre kunde jag urskilja något alldeles gyllene skimmer mellan buskarna. Det förflyttade sig långsamt men graciöst, det verkade föreställa någon bild, men hur mycket jag än försökte att se bilden gick det inte. Det var alldeles tyst i skogen och det enda jag hörde var min andhämtning och knastret från mina skor när jag tog ett steg framåt mot buskarna.

Det gyllene skimret distraherade mig och plötsligt kändes det som om något eller någon övre kraft ville att jag skulle vara här. Jag skulle göra något här jag var behövd på något sätt.

Jag var så värst nyfiken på vad det gyllene skimret var. Jag tog mod till mig och tog ett steg framåt. Det var nu bara en armlängd, om inte mindre mellan mig och buskarna. Jag sträckte försiktigt fram min skakande hand mot skimret och sträckte lite till på den. I mindre av en hundradels sekund stod jag kvar på samma ställe. När min fingertopp nuddade skimret blixtrade det till framför mina ögon, min hand och ja, hela mina arm sögs inåt. Jag kunde inte se något, bara känna hur hela min kropp sögs mot en gudomligt stor kraft som skulle kunna välta med sig hela skogen om den ville. Mina ben som drogs inåt med en sådan kraft att jag trodde att jag skulle göra en kullerbytta var det sista jag såg innan det svartnade totalt för mina ögon. All den kraft som hade dragit mig inåt försvann plötsligt och jag svävade i någon slags tomrum. Var detta slutet? Var det så här jag skulle dö?

Fortsättning följer...

dd
we ♥ it.

Kommentarer
Från: piipiiissen :P

ohhh BRA (: längtar efter nästa ^^

2011-10-03 / 08:51:53
Från: gabriella

sv: Den har varit gryyym!! :D Ah, inte nudå direkt .. Sj då?

2011-10-03 / 18:42:06
@ - http://gabriellaasigvardsson.blogg.se/
Från: Malin

Följer du idol? Vilka/vem gillar du bäst? :)

2011-10-03 / 19:32:46
@ - http://nightmarecandyy.blogg.se/
Från: iiiden med 3 i

sv: ja allt är toppen! själv då?:D

2011-10-03 / 20:23:56
@ - http://iiiden.blogg.se/
Från: sɑɴɴɑs ʀυм

Sv; jag har gjort en sådan video redan, så kolla gärna på den (:

2011-10-04 / 12:29:54
@ - http://sannasrum.se
Från: Maja

Jaa, det tror jag väl :) Själv? Bra historia förresten!

2011-10-04 / 20:37:53
@ - http://gulligasteisaksson.blogg.se/
Från: Sofia

Haha, jag älskar ju den bokserien, så jag har köpt alla böcker, men jag förstår vad du menar :)

Haft en jätte bra dag förresten, och jättebra novel :) (i inlägget asså!)

2011-10-04 / 21:17:03
@ - http://tossetomten.blogg.se/
Från: iiiden med 3 i

Hej , ha en toppen onsdag nu ! :)

kram

2011-10-05 / 10:47:26
@ - http://iiiden.blogg.se/
Från: sɑɴɴɑs ʀυм

Sv; åh men det är verkligen ingen fara. (:

2011-10-05 / 12:35:00
@ - http://sannasrum.se
Från: Jennie ♥

sv: ja jag gillar där regnbågen slutar med cecilia ahern, tror den heter så. sen twilightböckerna är ju en stor favorit.

allt rba?

2011-10-05 / 12:40:48
@ - http://jennsiii.blogg.se/
Från: SANNA

Hej tjejen! :)

Vad händer hos dig?



Kram

2011-10-09 / 10:51:07
@ - http://sannaakarin.blogg.se/


• Jag gör inte bloggdesigner till andra.
• Jag har gjort min design själv i Photoshop CS5 och med css-koder.
• Jag svarar mer än gärna på blogg/design och Photoshop frågor, kommentera eller mejla bara!
• Jag gör länkbyten och bloglovin's byten, säg bara till!
• Jag svarar på kommentarerna om det är något du undrar, skriv bara din bloggadress.
• Reklam för tävlingar, hemsidor med mera är välkommet!
• Tänk på den gyllene reglen: så som du behandlar andra, så behandlar de dig!
• Undrar du något? Mejla hit.
• Följ mig gärna via bloglovin' genom att klicka här.


Tryck in ditt fina namn:
Lite lat? Jag kan komma ihåg dig. :)

Kladda in din e-post: (våran hemlis)

Knattra in din blogg/hemsida:

Knattra in vad du har på hjärtat:

Tack så mycket! :)
Trackback