Cirkeln

2011-05-02 / 08:25:41 Nya böcker
q
Denna boken Cirkeln, kommer att göra stor succé. Det är två svenska författare som har skrivit den heter Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Innan ens boken hade kommit ut har det sålts filmrättigheter till den. Ett svenskt filmbolag har köpt rättigheterna, men ett filmbolag i Hollywood vill också göra en amerikansk version! Och manusskrivandet är redan i full gång. Rättigheterna för boken säljs till land efter land, rättigheterna är sålda till förlag i England, Tyskland, Danmark och Norge. Detta är den första delen i en triologi som kommer att bli "Svenska Twilight". Det ser mycket lovande ut för denna boken, och allt detta då den kom ut för ca 2 veckor sedan, detta är såklart något vi kommer att följa här på ebokis. Jag har själv köpt den första boken, men kommer att spara lite på den.
Här har ni handlingen:
"Cirkeln" handlar om sex unga tjejer som får övernaturliga krafter. De är helt olika och har ingenting gemensamt, men eftersom de är beroende av varandra för att överleva måste de lära sig att samarbeta. Deras kamp går inte bara ut på att bekämpa ondska, utan också på att kämpa med sig själva och varandra.

2012 kommer fortsättningen "Eld" och 2013 står slutstriden i den tredje och sista boken "Nyckeln".

Visst verkar den bra? (:
Här har ni lite rolig fakta:

Filmoption på hela trilogin är såld till Filmlance och arbetet med manuset är i full gång. Författarna är involverade och Sara Bergmark Elfgren leder manusarbetet.
• Försäljningen av utlandsrättigheterna för böckerna har resulterat i avtal som till storleken ligger långt över normala nivåer för böcker för ungdomar och unga vuxna.
• I förra veckan slöts avtal med Random House för de engelska världsrättigheterna för hela trilogin. Detta en månad innan boken släppts i Sverige.
• Avtal för rättigheterna för hela trilogin är hittills också klara med Tyskland, Norge och Danmark.
jag har hämtat information från aftonbladet.se.
Läs hela artiklen här:
Kommentera gärna om du har hört något annat om boken.
signaturbilden.



Kommentarer
Från: :P piiipsien :P

jag har hört om den boken :P

ska nog ta och dra mig till bohandlen och inhandla något bra :)

2011-05-02 / 08:30:35
@ - http://google.se (haha ej min hemsida)
Från: amel

åå,verkar bra! ;=)

ajg har köpt väskan på Mallorca i en affär som är som Nathalie Schuetrman fast heter Corner och bara finns på Mallorca Dom säljer blan annat:Tods,Prada,D&G,Miu MIu,Moncler,Marc Jacobs....Och många märken mer;=)det är typ NAthalie Schuterman Mallorca;=)

Ha dte bra!pusss

2011-05-02 / 16:30:06
@ - http://fashionamel.blogg.se/
Från: SANNA!

Har läst den boken, verkligen verkligen bra. Rekomenderar den !

2011-05-02 / 17:17:18
Från: Anonym

SV:Tack, allt bra med mig, dsj? :P

2011-05-03 / 07:37:53
Från: Anonym

desamma! allt bra med mig tack! :) jätte fin blogg! <3

2011-05-03 / 18:54:48
@ - http://filippaaronsson.blogg.se/
Från: linneafalk

Super fin blogg! :)



hur mår du då ?=)

2011-05-03 / 20:19:14
@ - http://linneafalks.blogg.se/
Från: sara [fotoblogg] - trettontretton

sv; åh tack så jättemycket :)

2011-05-04 / 18:08:57
@ - http://trettontretton.blogg.se/
Från: linneafalk

SV: åh så härligt!



Tack så mycket.



Kan du tipsa om någon bra bok som handlar om folk i tonåren/kärlek osv .:D ?

2011-05-04 / 19:16:27
@ - http://linneafalks.blogg.se/
Från: Karro

Ooh,coolt med film oxå :3 jag hade ingen aning om det :P boken var asbra! Fick den i påskpresent x)

2011-05-10 / 10:46:34
Från: fr

Kul att ngn gillar böcker, antar att du läser mycket, vilken är din bästa bok? :)

2011-05-11 / 09:51:02
@ - http://fridaaow.blogg.se/


• Jag gör inte bloggdesigner till andra.
• Jag har gjort min design själv i Photoshop CS5 och med css-koder.
• Jag svarar mer än gärna på blogg/design och Photoshop frågor, kommentera eller mejla bara!
• Jag gör länkbyten och bloglovin's byten, säg bara till!
• Jag svarar på kommentarerna om det är något du undrar, skriv bara din bloggadress.
• Reklam för tävlingar, hemsidor med mera är välkommet!
• Tänk på den gyllene reglen: så som du behandlar andra, så behandlar de dig!
• Undrar du något? Mejla hit.
• Följ mig gärna via bloglovin' genom att klicka här.


Tryck in ditt fina namn:
Lite lat? Jag kan komma ihåg dig. :)

Kladda in din e-post: (våran hemlis)

Knattra in din blogg/hemsida:

Knattra in vad du har på hjärtat:

Tack så mycket! :)
Trackback