Washington D.C

2011-03-09 / 16:45:08 Recensioner/tips
ss
Titel: Washington D.C
Författare: Meg Cabot
År: 2002
Serie: Del 2, Nu eller Aldrig.
Åldersgräns: Ungdomsbok, skulle säga 11 och uppåt.
Pris: 38 kr (pocket, på bokus.com)
Poäng: £ £ £ £ av 5 E.
Baksida:
De tio viktigaste anledningarna till att det för tillfället suger att vara Samantha Madison:
10. Min storasyster är typ populärste tjejen i skolan.
9. Min lillasyster är ett geni med stadigt medlemskap i Mensa.
8. Jag är olyckligt kär i min storasysters anarkistiska pojkvän.
7. Jag blev ertappad med att sälja kändisteckningar i skolan ...
6. ... och nu måste jag ta konstlektioner efter skolan som straff
5. Jag har precis räddat livet på USA:s president (och bröt armen när jag gjorde det).
4. Så nu tror hela världen att jag är en hjälte ...
3. ... vilket jag VERKLIGEN inte är.
2. Dessutom har jag blivit utsedd till tonårsambassadör i F.N.


Och den främsta anldeningen till att det VERKLIGEN suger att vara jag just nu:

1. Presidentens son var kanske kär i mig. Men jag var för korkad för att se det.
Handling:
Det handlar om Samantha, som är en helt vanlig tjej som inte väcker någon speciellt stor uppmärksamhet.
Hon börjar gå på en tecknar skola och när hon ska åka hem därifrån räddar hon
livet på USA:s president och då blir hon sedd som en hjälte och hennes liv får
då en radikal ändring, presidentens son verkade kär i henne, fast kanske inte
nu längre. Man får följa henne hur hennes liv ändras och vad som är bra / dåligt med
de olika liven som icke-kändis och kändis.
Analys:
Boken är mycket bra och påhittig, den visar bra skillnader och den är verkligen en bok jag rekommenderar.
Defenitivt läsvärd! (:
Vad säger experterna?:
information saknas -

vad säger ebokis?:
om du inte läst den ännu, gör det nu!

signaturbilden.

Kommentarer
Från: piippiisen :p

verkar bra.. :P

2011-03-09 / 16:46:43
Från: Sanna

Fin blogg! (:

2011-03-12 / 07:41:50
Från: Earthberry/Lexxie

Hej, jo jag håller på att läsa den faktiskt! Började förr igår x) . Jag är inte färdig men den är jättebra 8D

2011-03-12 / 13:21:15
@ - http://earthberry.blogg.se/
Från: den andra emma. c;

den har jag läst namntvilling. :3

den typ eeeger. w

2011-03-14 / 15:12:09


• Jag gör inte bloggdesigner till andra.
• Jag har gjort min design själv i Photoshop CS5 och med css-koder.
• Jag svarar mer än gärna på blogg/design och Photoshop frågor, kommentera eller mejla bara!
• Jag gör länkbyten och bloglovin's byten, säg bara till!
• Jag svarar på kommentarerna om det är något du undrar, skriv bara din bloggadress.
• Reklam för tävlingar, hemsidor med mera är välkommet!
• Tänk på den gyllene reglen: så som du behandlar andra, så behandlar de dig!
• Undrar du något? Mejla hit.
• Följ mig gärna via bloglovin' genom att klicka här.


Tryck in ditt fina namn:
Lite lat? Jag kan komma ihåg dig. :)

Kladda in din e-post: (våran hemlis)

Knattra in din blogg/hemsida:

Knattra in vad du har på hjärtat:

Tack så mycket! :)
Trackback