Mallorca!

2011-06-13 / 14:08:00 Veckans
ll

Hejsan alla som läser min blogg! (:
just nu är jag på Mallorca har det soligt skönt och bara njuter badar och solar!
Hoppas ni också har det underbart hemma. ^^

Tänkte slänga in en recension som är önskad av en tjej vid namn Linnea.
Detta är en bok om kärlek och vänskap i tonåren.
aaa

Titel: Tillsammans

Författare: Denise Rudberg

År: 2008

Serie: Ja, ingår i Tillsammans-Serien. Bok 2: Tillsammans, andra boken. Bok 3: Tillsammans, tredje boken.

Åldergräns: 12 år.

Pris: 42 kr, pocket adlibris

Poäng: £ £ £ £ + av 5 E.

 

Baksida:

Alexander går i privatskola och har en pappa som arbetar på Utrikesdepartementet. Jakob är den sportige killen med en mamma som jobbar på teve. Therese är tjejen som förlorat sin mamma i cancer och som bor med sin pappa i en husbåt vid Djurgårdskajen.

De har helt olika bakgrund och skulle aldrig ha träffat varandra och blivit vänner om det inte varit för inspelningen av ett teveprogram på Djurgården. Efter inspelningen tar Theresas pappa med dem ut till en i ö Stockholms skärgård och de tre ungdomarna blir allt bättre vänner.

Men i skuggan lurar ett hot. Någon vill till varje pris hitta en av dem?

 

Handling:

Tillsammans handlar om Therese, Alexander & Jakob. Tre helt olika individer med helt olika bakrunder som av en slump stöter på varandra på inspelningen av ett Tv-program i Stockholm, Djurgården, de blir vänner och när Thereses pappa tar med de ut på en ö i skärgården blir deras vänskap bara starkare, undrar vart den egentligen är på väg? Vad de inte vet är att det lurar ett hot, som kommer att göra allt för att hitta dem…

 

Analys:

(Det var ett tag sedan jag läste denna bok, men kommer fortfarande ihåg mycket av den).

Man får följa de olika personerna ur deras synvinklar, ett kapitel med Alexander, ett med Jakob och ett med Therese. Man får se lite hur de tänker på livet och sådant. Man kan känna igen sig i boken och den är välskriven och spännande! Det är en riktig bladvändare!

 

vad säger experterna?:

"Jag sträckläste. Varför fanns det inget sånt här när jag var femton? När kommer uppföljaren med detta gäng?" Ebba von Sydow

"Tre ungdomar med tre öden i ett sommardarrande Stockholm = en riktig pageturner!" Emma Hamberg

Spännande sommarlovsbok som jag tror många elva- till femtonåringar får svårt att lägga ifrån sig när de väl börjat läsa den." Bohuslänningen

 

vad säger ebokis?:

Denna boken är absolut en bok du borde läsa om du är mellan 12 – 15 år. Den riktar sig till dig och du kommer absolut att känna igen dig! Gillar du genren, vänskap och kärlek i tonårsliv är detta den perfekta boken för dig!

 

signaturbilden.


Kommentarer
Från: Lovisa.♥

Hej! jag är samma person som hade bloggen "duvetlovisa" och jag undrar om vi ska följa varann via bloglovin och göra ett länkbyte? ^^

2011-06-13 / 15:15:58
@ - http://lollosfotografin.blogg.se/
Från: Malin

Nu är veckans blogg avgjord, kika in och kolla om det blev du! Vann du inte eller vill du ha chansen att vinna igen? Då är det bara att skicka en kommetar och säga att du är med! Lycka till! :D

2011-06-13 / 16:22:55
@ - http://summershadow.blogg.se/
Från: Piiipsien :p

Hoppas du har det bra!!!!

2011-06-17 / 15:40:56
Från: linnea

HEJ! din blogg är helt klart läsvärd! :D jag älskar böcker själv och du verkar ju tipsa om det ofta så.. det blir ju asbra! en mer bloggläsare till statistiken! :D

2011-06-17 / 19:06:04
@ - http://fototto.blogg.se/
Från: Borderline & Jag

Sv; Aaa jag följer din blogg =) Vadå då?

2011-06-18 / 12:53:32
@ - http://ekblaad.blogg.se/
Från: H E L E N A♥

så bra, här med:)

2011-06-20 / 07:55:15
@ - http://freefallin.webblogg.se/
Från: Vendela Persson

Hej! vad intressant dina poster är. lär verkligen att läsa på din blogg lite mer! :) Hoppas du har en rolig dag :p

2011-06-28 / 00:42:19
@ - http://jade.se


• Jag gör inte bloggdesigner till andra.
• Jag har gjort min design själv i Photoshop CS5 och med css-koder.
• Jag svarar mer än gärna på blogg/design och Photoshop frågor, kommentera eller mejla bara!
• Jag gör länkbyten och bloglovin's byten, säg bara till!
• Jag svarar på kommentarerna om det är något du undrar, skriv bara din bloggadress.
• Reklam för tävlingar, hemsidor med mera är välkommet!
• Tänk på den gyllene reglen: så som du behandlar andra, så behandlar de dig!
• Undrar du något? Mejla hit.
• Följ mig gärna via bloglovin' genom att klicka här.


Tryck in ditt fina namn:
Lite lat? Jag kan komma ihåg dig. :)

Kladda in din e-post: (våran hemlis)

Knattra in din blogg/hemsida:

Knattra in vad du har på hjärtat:

Tack så mycket! :)
Trackback